Primeur Retail°Concept: laag gasverbruik, extra frisse lucht en geluidsarm

Primeur Retail°Concept: laag gasverbruik, extra frisse lucht en geluidsarm

KlusWijs Huisman te Albasserdam heeft in 2005 een nieuwe doe-het-zelf-bouwmarkt laten bouwen. Een nieuw begin voor de bouwmarkt, dat men natuurlijk goed wilde aanpakken. Naast een mooie en praktische inrichting, was ook klimaatbeheersing een wezenlijk onderdeel in de nieuwbouw.

Meer en meer blijkt hoe belangrijk het binnenklimaat in een bouwmarkt is en dat het vaak een onderbelichte factor is als het gaat om het streven naar een goed bedrijfsresultaat. Toch beschouwen klanten en medewerkers het binnenklimaat als een zwaarwegende factor en heeft het klimaat een duidelijk gevolg voor het koopgedrag dan wel werkklimaat. Voor KlusWijs Alblasserdam reden genoeg om positief kritisch te zijn in de aanschaf van klimaatbeheersing voor het nieuw te bouwen pand. De vraagstelling was duidelijk: men wenste een zeer betrouwbaar en beheersbaar binnenklimaat en een forse verlaging van de gasrekening.

"Het binnenklimaat heeft een duidelijk gevolg voor het koopgedrag dan wel werkklimaat."

Nieuwe totaaloplossing voor de retail

Niet alleen bij KlusWijs, maar in de gehele retailbranche worden er hogere eisen gesteld aan de beheersing van het binnenklimaat. In de praktijk bleek echter dat de geboden oplossingen vaak slechts in verwarming voorzagen. "Wij werden de eerste gebruikers van het RetailConcept, best spannend voor beide partijen. Maar er was duidelijk wederzijds vertrouwen en het voelde goed. Wij vinden het belangrijk om zaken te doen met betrouwbare partners en daarin zijn wij door Klimaatgroep Holland zeker niet teleurgesteld. Afspraak is afspraak en dat is enorm prettig werken." aldus Pleun Stout, bedrijfsleider bij KlusWijs Alblasserdam.

Laag gasverbruik, extra frisse lucht en geluidsarm

Pleun Stout vertelt verder: “Hoewel we natuurlijk in een volledig nieuw en innovatief product investeerden, heeft Klimaatgroep Holland ons heel duidelijk kunnen uitleggen wat het systeem inhield; de werking en de bediening waren volkomen duidelijk. Dus het was nieuw, maar heel vertrouwd. We zijn daarbij enorm verrast door het lage gasverbruik, dat is echt revolutionair!” In de zomer wordt de (gratis) koelte van de zomernacht gebruikt om overdag de ruimte te verkoelen. De installatie van KlusWijs is uitgebreid met een module voor extra toevoer van verse en/of koele buitenlucht, warmteterugwinning en afvoer van warme lucht. Daarmee is een integrale oplossing gecreëerd in één systeem en is een wir-war van installaties voorkomen: esthetisch dus zeer verantwoord. Daarbij is ook rekening gehouden met het geluidsniveau, de het systeem is geluidsarm en dus, voor zowel klanten als medewerkers, niet hinderlijk.

Prettige samenwerking geeft vertrouwen

Dit project heeft geresulteerd in een zeer prettige samenwerking en dat geeft vertrouwen. Stout: "Ik ben heel enthousiast over ons klimaatsysteem en vind het leuk om dit ook aan andere geïnteresseerden te laten zien. Men kan daarvoor altijd contact met mij opnemen en is altijd welkom in onze bouwmarkt."

Nadat het eerste RetailConcept bij KlusWijs is uitgerold, is de vraag naar dit concept enorm. Er zijn dan ook al veel concepten geplaatst bij tal van opdrachtgevers. Met name het principe van zomernachtkoeling is erg onderscheidend.

Meer informatie over het Retail˚Concept

Misschien ook interessant:

“Betere klimaatbeheersing en besparen op je energie rekening”

Home Center Wolvega

Wolvega

Retail°Concept

Verduurzamen van Welkoop & Boerenbond winkels: dit is specialistisch werk

Welkoop en Boerenbond

Meerdere locaties

Retail°Concept

Design, stoffiltering en low noice voor optimale winkelbeleving

Pon Dealer

Barneveld

Retail°Concept